drietiopien.blogg.se

Min tid som medicinsk utbytesstudent i Etiopien.

Pengar pengar pengar

Publicerad 2016-03-10 19:43:18 i Allmänt,

Idag blir det ett kort inlägg, det blev alldeles för fort natti natti. 
 
Idag följde min handledare Befekadu med mig och hämtade ut pengarna som många av er skänkt. Då bankomaten bara godtog uttag på 2000 birr per gång så blev vi stående där ett tag. Men nu är 34000 birr betalda för en himla massa material. Jag var skeptisk till att det skulle räcka till så mycket men detta är en annan del av världen. Så imorgon kommer all utrustning och på måndag är den registrerat på sjukhuset som gåva. 
 
Jag vet att det säkert låter pretantiöst men jag tror inte ni inser att ni faktiskt räddar liv. Verkligen liv. Skrattande ungar. Sura ungar. Fantastiska ungar. Någon mammas och pappas ungar.
 
TJIPPTJIPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela